.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روند نزولی تورم از آبان آغاز می‌شود

  روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند افزایشی نرخ «تورم میانگین» در مهرماه متوقف می‌شود و از آبان‌ماه اقتصاد کشور شاهد کاهش نرخ تورم خواهد بود. روند افزایشی نرخ تورم میانگین از شهریورماه سال 1389 آغاز شد و از آن زمان به بعد، اقتصاد ایران با افزایش پیوسته و ماه‌به‌ماه نرخ تورم مواجه بوده است.

به طوری که تورم از نرخ 8.8 درصدی در مرداد سال 1389 به رقم 40.1 درصدی در شهریورماه سال‌جاری رسیده است. بررسی‌ها حاکی از این است که حتی در صورت تورم ماهانه صفردرصدی در مهرماه نیز، نرخ تورم یا «تورم میانگین»، در این ماه افزایشی خواهد بود؛ اما از آبان‌ماه نرخ تورم مجددا به سطح حدودا 40 درصدی کاسته شده و مسیر نزولی تورم آغاز خواهد شد.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، عواملی مثل «تغییر در انتظارات» به دنبال تحول در روابط خارجی و نیز «راهکارهای دولت در جبران کسری بودجه»، بر روند تورمی آینده اثرگذار خواهد بود. بر این اساس، برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند دولت به جای راهکارهای آزموده شده برای جبران کسری بودجه «مثل استقراض از بانک مرکزی» که اثرات تورمی بیشتری برای اقتصاد کشور دارد، از طریق تعدیل در قیمت‌ها به دنبال ایجاد توازن در بودجه نامتوازن کنونی خود باشد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.